onsdag 17 augusti 2011

Stickinspiration

Ja, jag känner att det blir lite mycket stickning har i bloggen just nu men det är väl det som är mest spännande för tillfället. I alla fall så var jag på höstens (får man säga så?) första stickcafé. Det var så roligt, jag ser inte andra som stickar så ofta. Jag såg Stinas stickning häromveckan men bara litegrann..
Att sticka tillsammans är väldigt inspirerande och man lär sig massor av varandra. Idag lärde jag mig bästa sättet att skarva garn på. Kanske att jag delar med mig av det tipset i bloggen lite senare.
Till stickcaféet tog jag med mig senaste stickningen som är hemlig. Den får ni se när den är färdig. Snart alltså.

Lite synd att jag inte tog kort men jag hann så klart inte när det fanns så mycket garn att pilla med!



2 kommentarer:

  1. åh,nästa gång följer jag med! Kan nästa gissa vem som tipsade om hur man skarvar garn! :-)
    Stina

    SvaraRadera
  2. Nej, vad kalasmysigt! :D Måste ta mig till ett någon gång... :)

    Och du, jag vet inte vad knapparna ska till! Jag vill använda dem till något magiskt bra.. men jag tror att det kommer att ge sig! Men jag lovar - bloggen är den första som får veta!

    SvaraRadera