tisdag 28 juni 2011

Den där gamla soffan

Kommer ni ihåg det här. Nu ser det mycket trevligare ut! Jag har klätt om soffan, sytt nya kuddar och fixat ett litet sidobord. Äntligen är det tokmysigt att sitta i mitt lilla hörn och läsa böcker eller se på film. Det är nästa nästan nästan så att jag längtar till fler regniga dagar så jag får sitta där och kura. Alltså bara nästan.


Jag klädde om soffan så här:
Eftersom att jag klätt om precis samma soffa tidigare gick det rätt så snabbt och smidigt. Jag började med att skruva isär hela soffan och plocka bort alla bitar som gick att ta bort. Här gäller det att komma ihåg hur allting satt ihop från början så att den går att montera igen.
Allt tyg klippte och sprättade jag upp för att använda som mall. Sen köpte jag nytt tyg. Till min soffa, som även är en bäddsoffa gick det åt ca. 6 m tyg.
Innan jag satte på det nya tyget målade jag synliga delar av trä i en ny färg. Svart blev det denna gång. De flesta tygdelarna häftade jag fast med häftpistol men ryggkuddarna och sittdynan fick jag sy på symaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar