söndag 19 juni 2011

om att skriva

Jag har alltid haft en komplicerad relation till mitt skrivande. Det har varit jobbigt att skriva personliga saker som andra sedan på något vis ska ta del av. Så långt det har gått har jag undvikit det. Jag hoppas att jag en dag ska komma över det, att det ska lossna. Lite av meningen med att starta den här bloggen har en del i den processen.
Inte vet jag vad det är som är så obehagligt med att skriva personligt. Kanske att någon annan så tydligt kan se vad jag tänker, eller är det någon form av prestationsångest? 
Jag känner en frustration när jag, ovan som jag är, blir tvungen att uttrycka mig i skrift. Det är handikappande för mig för jag förlorar en viktig kanal att uttrycka mig genom.

För att få lite extra skrivträning så tänker jag börja skriva dagbok. Vet ni något mer sätt jag kan träna på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar