onsdag 22 juni 2011

Drömmar om trä

Skönt med sommarlov men jag börjar nästan längta till att skolan drar igång igen till hösten. Jag ska läsa trä- och metallslöjd ungefär där jag slutade förra hösten. Jag fick ju ett smakprov då så nu vet jag lite mer vad det handlar om. Känner verkligen att det är min grej trots att jag aldrig tidigare har hållt på med hårdslöjd å sånt. Det är roligt att kunna skapa ännu mer och få ytterliggare ett sätt att uttrycka mig på. Men det bästa är ändå att jag lär mig en massa praktiska kunskaper jag kan stila med.
Metallslöjden är jag nog mest nyfiken på för tillfället. Undrar lite varför? Kanske för att jag tycker att det är läskigast. Jag är rätt skraj för varma saker. Skulle också vara roligt att kunna göra lite egna smycken. Får se om jag knåpar ihop några sådana innan jul. Vi får se ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar